کارگاه های کنفرانس چهاردهم

 | تاریخ ارسال: 1400/7/17 | 
اطلاعات کارگاه های چهاردهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات
۲۱ و ۲۲ دی ۱۴۰۰
 
ردیف اساتید عنوان کارگاه
۱ جاوید تقی زاده خطوط راهنما در کشف امکان وقوع خطای انسانی
توضیحات:
طراحی، ساخت، بهره برداری، و نگهداری تمام تجهیزات و خطوط تولید براساس فکر و عملکرد انسان انجام می شود. بدلایل مختلف سرزدن خطا در مراحل گوناگون کار کاملا محتمل است. اما هزینه خسارت ناشی از خطا و هزینه های مادی و معنوی جبران آن، بسیار زیاد و گاهی اوقات غیرقابل پذیرش و انجام است. لذا صاحبان صنایع و کسب و کارها به این نتیجه رسیده اند که خرید مدرن ترین سخت افزار و پیشرفته ترین نرم افزارها، نمی توانند بسادگی از احتمال وقوع خطا کم کنند تا زمانیکه برای مغزافزار شرایط مناسب کار را فراهم نمود.
۲ جبارعلی ذاکری تعیین حد آستانه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه براساس شاخص های هندسی خط آهن بالاستی
توضیحات:
خطوط ریلی در حمل و نقل جایگاه خاصی دارد و با توجه به ویژگی های این مدل حمل و نقل و افزایش تقاضا در نتیجه خرابی های اجزای مختلف این سیستم نیز ناگزیر است. افزایش خرابی ها و تغییر شکل های هندسی در قسمت های مختلف متعاقبا نیاز به نگهداری و تعمیرات در دوره های مختلف را نیز افزایش می دهد. انجام عملیات مذکور ، هزینه و در بعضی مواقع کاهش ظرفیت در محور و شبکه را به دنبال خواهد داشت. با توجه به موضوع مورد اشاره برنامه ریزی برای نگهداری و تعمیرات در زمان های مناسب و سطح اقدام از اهمیت خاصی برخوردار می گردد همچنین تعیین آستانه نگهداری و تعمیرات خصوصیات هندسی خط آهن یکی از مهمترین فاکتورهای مربوط به ایمنی سیر، کیفیت سیر و راحتی مسافر میباشد.
۳ حسن رضایی سمنانی تکنیک های آنالیز فرسایش با استفاده از ذرات فیلتر
توضیحات:
 یکی از موثرترین روش های پایش وضعیت تجهیزات مکانیکی دارای سیستم روانکاری پایش وضعیت به روش آنالیز زوغن می باشد اما این روش با چالش های مختلفی روبروست. از جمله مهمترین این چالش ها وجود فیلتر جریان کامل و بای پس در مدار روانکاری می باشد.
تاثیر دانه بندی ذرات فرسایشی در آنالیز روغن برای سیستم های دارای فیلتراسیون روغن در این کارگاه بحث خواهد شد.
۴ رزگار جهاندیده صفر تا صد پیاده سازی عملی استاندارد ISO۵۵۰۰۰  (مدیریت دارایی) تا دریافت گواهینامه
توضیحات:
 امروزه سازمان ها به دنبال پیاده سازی تعالی مدیریت دارایی های فیزیکی هستند اما تعالی مسیر طولانی است که انتها ندارد و سازمانها باید سطح بلوغ مورد نظر خود را هدف گذاری کنند. افزایش بلوغ سیستم مدیریت دارایی های فیزیکی از رعایت حداقل الزامات می گذرد. استاندارد ISO ۵۵۰۰۰ حداقل هایی است که سازمان ها در مدیریت دارایی های فیزیکی باید رعایت کنند .
چالشی که سازمان ها با آن روبرو هستند این است که پیاده سازی استاندارد ISO ۵۵۰۰۰  نیازمند درک مفهومی از آن و رویکردهای عملی است که برای آنها ملموس باشد.
در این کارگاه صفر تا ۱۰۰  اصول عملی پیاده سازی مدیریت دارایی براساس استاندارد ISO ۵۵۰۰۰  را آموزش خواهیم داد.
۵ سعید رمضانی تحلیل هزینه های چرخه عمر LCC رویکردی برای تصمیم گیری صحیح اقتصادی در مدیریت دارایی های فیزیکی 
توضیحات:
۶ سعید سلمانی  اصول تعمیرات و نگهداری تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمان و صنعت
توضیحات:
 
۷ علی سیاح معرفی روش PSA/PRA  در ارزیابی ریسک و اولویت بندی اجزاء سیستم
توضیحات:
از آنجا که منابع برای ارتقاء سطح قابلیت اطمینان یک سیستم محدود می باشد تعیین نقاط حساس و دارای ریسک بالای سیستم و به بیان دیگر تعیین سطح اهمیت اجزاء بر اساس ماموریت سیستم بسیار ضروری است. زیرا که با متمرکز شدن بر آن نقاط می توان با هزینه کم میزان ارتقای بیشتری در قابلیت اطمینان سیستم ایجاد کرد و همچنین میزان پایداری تجهیز را در صحنه بحران با حداقل منابع حفظ کرد. روش تجزیه و تحلیل احتمالی ریسک روشی ساختار یافته ، منطقی و قدم به قدم برای شناسایی این نقاط به صورت کمی­ و تحلیلی می باشد که مقدمه ای برای جلوگیری از بروز وضعیت سیستم با ریسک بالا قرار می گیرد. این روش درصورتیکه ورودی های مورد نیاز آن (خصوصا دو بخش  اصلی درخت خطا و درخت حوادث) به درستی تعریف گردد می تواند در تعیین اولویت اجزاء سیستم از هر سطحی و حتی در مدیریت سیستم های غیر فیزیکی نیز مورد استفاده قرار گیرد.
 
۸ عباس روحانی کاربرد هوش مصنوعی در پایش وضعیت ماشین ها
توضیحات:
پیشرفت‌های قابل توجه در حوزه هوش مصنوعی و کاربردهای موفقیت آمیز آن در حوزه‌های مختلف، منجر به توسعه شاخه جدیدی در کاربرد روش‌های هوشمند در پایش وضعیت ماشین‌ها شده است. تعداد زیاد ماشین‌ها و حجم بالای اطلاعات ثبت شده توسط ماشین‌ها، نیاز به پردازش هوشمند در حوزه پایش وضعیت را افزایش داده است. هدف این کارگاه، آشنایی متخصصین با اصول و روش‌های پیاده‌سازی روش‌های هوشمند در پایش وضعیت است.
 
۹ علی اکبر برزگر روش های عملی برای بهینه سازی برنامه های نگهداشت تجهیزات(PM Optimization)
توضیحات:
بهینه سازی برنامه های نگهداشت تجهیزات، موجب حذف فعالیت های فاقد ارزش، تبدیل برنامه های نت دوره ای به پایش وضعیت، اصلاح تناوب فعالیتها، بررسی کلیه سوابق تعمیراتی و تعیین راهکارهای مناسب برای مدیریت بر خرابی ها خواهد شد. در این کارگاه، دو روش عملی و گام به گام برای اجرای PMO تشریح می گردد.
چنانچه تاکنون برای اجرا اقدام ننموده اید و یا اجرای آن بر بهبود قابلیت اطمینان و دسترس پذیری تجهیزات ، کاهش ریسک و هزینه ها تاثیرگذار نبوده است، میتوانید براساس روش هایی که در این کارگاه تشریح می گردد به نتایج فوق الذکر، دست پیدا کنید.
۱۰ علی زواشکیانی The future of Asset Management
توضیحات:
 
۱۱ علیرضا محمدی ایده های نو در مدیریت دارایی زیر ساخت های عمرانی
توضیحات:
 نقش حیاتی زیرساخت هایی همچون سیستم حمل و نقل، انرژی ، شبکه آب و فاضلاب و ساختمان ها در رفاه و ایمنی اجتماعی ، پایداری اقتصادی و توسعه پایدار جوامع (علی الخصوص شهری) برکسی پوشیده نیست. اما موانع رایج در بیشتر کشورها مانند کمبود بودجه ، پیری زیر ساخت ها ، افزایش نیاز و بالارفتن سطح انتظارات ، تامین و تضمین سرویس های مورد انتظار از این زیر ساخت ها را به چالش می کشاند. مدیریت دارایی های فیزیکی با یک نگاه سیستماتیک تلاش می کند که حل برخی از این چالش ها را تسهیل نماید و این ایده امروزه نه تنها در زیر ساخت های صنعتی و تجهیز محور بلکه در زیر ساخت هایی همچون حمل ونقل، شبکه آب و فاضلاب و ساختمان ها نیز به شدت در حال توسعه می باشد. در کنار نگاه و اهداف کلاسیک مدیریت دارایی، محققان اخیرا تلاش نموده اندکه از پتانسیل بالای زیر ساخت های عمرانی و مدیریت دارایی بهره برده و به حل مشکلات امروزه جوامع همچون توسعه پایدار و انسانی، مشکلات زیست محیطی و تغییرات آب وهوایی نیزکمک نمایند.
در این کارگاه به توسعه کاربرد مدیریت دارایی با محوریت زیر ساخت های غیر صنعتی خواهیم پرداخت و ایده های نو در مدیریت دارایی این زیر ساخت ها را بررسی می کنیم.

 
۱۲ محمد ریاحی بکارگیری تکنیک های پیشرفته تست های غیرمخرب در مهندسی نگاهداشت 
توضیحات:
۱۳ محمدرضا فیلی زاده کاربرد نرم افزار MSP در برنامه ریزی تعمیرات اساسی (اورهال) تجهیزات
توضیحات: 
تعیین زمان اجرا، مشخص کردن فعالیت‌­ها، برنامه‌­ریزی دقیق، بودجه‌­ریزی اصولی، از عوامل بسیار مهم در یک پروژه تعمیرات اساسی هستند.
چون کارهایی که در طی این رویداد انجام می‌شود نسبت به حالت عادی هزینه و ریسک بیشتری دارند، باید با استفاده از تیمی متبحر و فرایندی مناسب، تا جای ممکن، دامنه بهینه کار در تعمیرات اساسی مشخص گردد.
در این کارگاه، نکات و طریقه استفاده و بهره بردن از نرم افزار MSP‌ را به عنوان یکی از نرم افزارهای مناسب برای برنامه ریزی پروژه تعمیرات اساسی با رعایت اصول برنامه ریزی ارایه می گردد.
فقط فعالیت‌هایی در تعمیرات اساسی باید گنجانده شوند که نیازمند توقف و ضروری هستند و مستقیماْ بر قابلیت اطمینان موثرند.
عدم انجام فعالیت‌های غیرضروری و داشتن ضعف در برنامه‌ریزی و زمان­‌بندی تعمیرات اساسی، منجر به زیان‌های هنگفتی به سازمان‌ها می گردد.
۱۴ مهدی بهزاد ارزیابی شاخص های مختلف ارتعاشی در عیب یابی ماشین های دوار
توضیحات:
ارتعاشات در سلامت سنجی ماشین آلات دوار کاربرد فراوانی دارد. در زمان اندازه گیری و نیز تجزیه و تحلیل داده ها می توان از پارامتر های متعدد ارتعاشات استفاده نمود.
در این کارگاه آموزشی مزایا و محدودیت های انواع سنسورهای ارتعاشی مورد بحث قرار گرفته سپس به تفاوت جابجایی، سرعت و شتاب در کاربردهای مختلف پرداخته می شود.
شاخص هایی مانند Peak to peak ، Crest Factor ، Kurtosis ، RMS و ... در عیب یابی بلبرینگ ها به تفصیل تجزیه و تحلیل می شوند.
۱۵ مهدی کرباسیان طراحی برای تعمیر پذیری (Design for maintainability )
توضیحات: 
در این کارگاه اصولی که باید از لحاظ تعمیر پذیری سیستم ها هنگام طراحی آنها لحاظ شود  مرور و بررسی می گردد. عدم توجه به این اصول باعث افزایش زمان تعمیر و در نتیجه کاهش دسترس پذیری سامانه ها می گردد. رعایت این اصول نقش مهمی در طراحی دستورالعمل های طراحی در سطوح مختلف دارد.
۱۶ ناصر جلالی فن آوری نگهداشت ۴ - تکنیک ها و فرصت های جدید برای نگهداشت مبتنی بر پایداری
توضیحات:
دیجیتال‌سازی و پایداری موضوعات مهمی برای صنایع تولیدی هستند زیرا آن‌ها همه بخش‌های زنجیره تولید را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. اقدامات و رویکردهای گوناگونی جهت کمک به شرکت‌ها برای اتخاذ اصول انقلاب صنعتی چهارم با توجه به پایداری پایه‌ریزی شده‌اند.
در میان این اقدامات، استفاده از رویکردهای نگهداشت مدرن مانند نگهداشت ۴.۰ به عنوان یکی از موضوعات رایج تولید پایدار و هوشمند مورد تاکید قرار گرفته‌است.
۱۷ ناصر قشقایی پور مدیریت نگهداری و تعمیرات ، از آغاز تا بلوغ (مورد کاوی : منطقه دو عملیات انتقال گاز)
توضیحات:
در این کارگاه فرآیند مدیریت نگهداری و تعمیرات در منطقه دو عملیات انتقال گاز بعنوان بزرگترین منطقه شرکت انتقال گاز در سه فاز متفاوت مورد بررسی قرار می گیرد. فاز اول جمع آوری داده های تجهیزات، فاز دوم پیاده سازی نرم افزار CMMS و فاز سوم ارزیابی نرم افزار می باشد. در هر مرحله نحوه کار، چالشها و پیامدها مورد بررسی قرار می گیرد و راهکارهای انجام شده ارائه خواهد گردید.
۱۸ نوید نصر دوقلوی دیجیتال و هوش مصنوعی : آغاز تغییرات عملیات نگهداری در نسل ۴ انقلاب صنعتی
توضیحات:
امروزه همه کسب و کارها نیازمند کسب بالاترین کارایی از دارایی های حیاتی و حساس خود به منظور رونق تولید و تحقق بازگشت سرمایه گذاری خود هستند که دامنه متنوعی از دارایی ها نظیر: موتور هواپیما، توربین، کمپرسورها، چیلرهای صنعتی و ... در طیف مختلفی از صنایع را شامل می شود.
در حال حاضر با ظهور اینترنت اشیا و دوقلوی دیجیتال و نزدیکی و تلفیق آن با هوش مصنوعی، مدیران حوزه نگهداری به سمت ایجاد یک مدل نت پیش بینانه می روند تا همزمان با افزایش طول عمر دارایی ها، قابلیت اطمینان آنان را نیز ضمن کاهش هزینه های عملیاتی ارتقا دهند.

دفعات مشاهده: 815 بار   |   دفعات چاپ: 230 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

اشتراک در خبرنامه

لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.

اعضای حقوقی انجمن

  • موج نیرو
  • راهبری مدیریت آرمانی
  • ریل پرداز سیستم
  • ایراتک کیش
  • همکار صنعت بهساز
  • گهر روش سیرجان
  • ترسیم داده افزار
  • راه اندازی و بهره برداری صنایع نفت
  • البرز توربین
  • نیروآوران خردمند کویر
  • مشاوران تدبیرپرداز آویژه
  • الکترومسکن تهویه پایتخت
  • پیشگامان سرویس آرمان
  • نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان
  • ارتباطات فن کام کیش
  • پایش وضعیت یکتا شرق
  • ساینا سیستم اسپادان
  • برج نور شهرکرد
  • مدیریت منابع فیزیکی اطمینان پردیس مهر
  • پترو فراساحل نیام کیش
  • توسعه صنعت آریاپازیریک
  • ارتعاشات نوآوران پایش
  • تابان انرژی پاسارگاد
  • ابنیه نو اندیش
  • پتروتک دیاکوراد
  • مرکز مطالعات و پژوهشهای لجستیکی
  • فنی مهندسی تهویه و تبرید فنون روز
  • توسعه خدمات دریایی و بندری سینا
  • توسعه صنعت ایران افق
  • پیشگامان سازه تجارت پارس
  • مدیران ارزش دارایی های فیزیکی پاوان
  • دریاگستران اوج دانش
  • طلوع دانش کوثر
  • آرتمن پارس آبتین
  • صنعت آموز نوین پارسی
  • کیوان ارتباط جنوب
  • مهندسین عمران مارون
  • سپاس صنعت فرتاک
  • ویستا پایش راد
  • پیشگامان فن اندیش تهران
  • سامان انرژی اصفهان
  • پارس توربو تیوان کمپرسور خاورمیانه
  • پرتو آزمون آذر
  • مهندسی صارع شمال
  • آبادراهدار پارس
  • آسانبر کاران عرشیان
  • گروه مهندسین مشاور ایتسن
  • ایران گروپ اوف سورویورز (IGS)
  • مهندسی بهین نگهدار امین
  • گسترش آهن راه
  • اطلس راهبر دریا
  • پیشگامان فن اندیش
  • مدیریت منابع فیزیکی اطمینان پردیس مهر

آمار ساایت

  • كل کاربران ثبت شده: 2491 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 6 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 7731576 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 645 بازدید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن نگهداری و تعمیرات ایران می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iran Maintenance Association