انجمن نگهداری و تعمیرات ایران- محتوای دوره های فنی - مهندسی
بهینه سازی برنامه نگهداشت تجهیزات (PMO)

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1401/2/6 | 

  

عنوان دوره:

 بهینه سازی برنامه نگهداشت تجهیزات  (PMO)

کد گروه بندی تخصصی:

فنی مهندسی

مدت دوره: دو روز

 

مدرس: مهندس علی اکبر برزگر

محتوای دوره یا سرفصل مطالب:


فصل اول )  آشنایی با PMO و جایگاه آن در مدیریت نگهداری و تعمیرات و مدیریت دارایی فیزیکی
  • PM OPTIMAIZATION چیست و چه هدفی را دنبال می کند؟
  • انواع روش های نگهداری و تعمیر تجهیزات براساس استاندارد های RCM و استاندارد ISO۱۴۲۲۴
  • تعریف مدیریت نگهداری و تعمیرات براساس استاندارد NORSOK-Z۰۰۸
  • جایگاه PMO در مدیریت نگهداری و تعمیرات
  • تفاوت مدیریت دارایی فیزیکی با مدیریت نگهداری و تعمیرات
  • جایگاه PMO در مدیریت دارایی فیزیکی
  • براساس نقشه راه تعالی مدیریت نت ، چه زمانی باید از PMO استفاده نمود؟
  • مسئول پیاده سازی PMO کدام واحد است؟
  • طراحی روش PMO براساس چه استانداردی می باشد ؟

فصل دوم )  مراحل بهینه سازی برنامه های نگهداشت تجهیزات به کمک روش PMO   :
فاز اول ) برنامه ریزی و آمادسازی  :
  • تعیین گروه بازنگری و بهینه سازی برنامه ها
  • اولویت بندی و انتخاب تجهیزات برای آنالیز PMO
  • جمع آوری مستندات مورد نیاز برای اجرای PMO
فاز دوم) آنالیز برنامه های فعلی نگهداشت تجهیزات : 
  • تهیه جدول جامع فعالیتهای نگهداشت تجهیز در محیط اکسل
  • تعیین Failure Mode مرتبط با هر برنامه نت و درج آن در جدول
  • تصمیم گیری برای فعالیتهایی که برایشان Failure Mode شناسایی نشد
  • تعیین پیامد خرابی ها و درج در جدول
فاز سوم) آنالیز سوابق تعمیراتی تجهیز:  
  • شناسایی خرابی های فاقد برنامه نگهداشت از سوابق تعمیراتی تجهیز و درج آن در جدول
  • جلسه با گروه تعمیرات برای شناسایی خرابی های احتمالی تجهیزات و درج آنها در جدول
  • تعیین پیامد خرابی های شناسایی شده و درج در جدول
فاز چهارم) تصمیم گیری نهایی درباره برنامه ها  :  
  • جدا نمودن Failure Mode ها و درج در یک جدول جداگانه
  • تعیین روش نگهداشت و تعمیر مناسب برای هر Failure Mode به کمک درخت RCM۲
  • درج برنامه های حاصل از آنالیز در جدول برنامه های فعلی نت تجهیز
  • تصمیم گیری و انتخاب نهایی برنامه نگهداشت و درج در ستون برنامه نهایی
  • تصمیم گیری درباره تناوب اجرای برنامه ها
فاز پنجم) تصویب برنامه ها و آماده سازی کارتهای فعالیت :  
  • اخذ تایید از مجریان برنامه ها با تشکیل جلسات تشریح کارهای انجام شده
  • آماده سازی و به روز آوری کارتهای فعالیتهای نت براساس برنامه های جدید
  • درج برنامه ها در sCMM

نشانی مطلب در وبگاه انجمن نگهداری و تعمیرات ایران:
http://irma.ir/find-1.192.687.fa.html
برگشت به اصل مطلب